wandeldag 6: "The Emmington Inn" to Wendover=22,6 km

12 mei 2023 - Engeland, Verenigd Koninkrijk

Vanaf "The Emmington Inn" zijn we niet van plan om op het spitsuur,terug langs die gevaarlijke baan te wandelen en gaan we op gps terug naar de trail via Emmington dorp die aan de overkant ligt. En daarna via de gehuchten Bledlow en Saunderton.                                                                                                                               Stiles oversteken,spoorweggetjes oversteken, amaai het begint zwaar te wegen op onze oude botten.

dag 6, een stile overstekenspoorweg over,amaai mijn botten

Op  pagina 115  (nr 41)  in het boek terug op de trail oef. Net voor we de stad "Princes Risborough" zouden binnen wandelen, draait de trail toch wel terug de velden in. Boehoe ... ik wil zitten en nietsdoen op een terrasje, t'is mijn dagje niet. Denk dat ik maar wortel ga schieten hier op het met trappen voorziene pad naar Brush Hill🤪.

no more walking

Gelukkig doen de uitzichten op de top van Brush Hill onze moeheid direct vervagen, allez... voor even toch.

on top of Brush Hill

Brush Hill windrichtingen infoplaat

Onderweg door het mooie bos van "Whiteleaf Nature Reserve", ontmoeten we een Engelse dame die haar 2 honden uitlaat. We geraken aan de praat en ze geeft uitleg over het bos en de omgeving.  For free, LOL!  Zo verteld ze ons, dat de diepe geulen in het bos ,eigenlijk loopgraven uit WW1 zijn om te oefenen.

nagemaakte loopgraven uit WW1  om te oefenen "Whiteleaf wood"

Eens uit het bos uitzicht over het stadje "Princes Risborough" vanaf Whiteleaf Hill".

zicht op het stadje "Princes Risborough"

We nemen afscheid van de Engelse dame, want wij nemen het pad naar de pub "The Plough at Cadsden" en zij gaat naar de golfclub via een ander pad. Helaas geen foto van de pub ,want het regent. In de pub is er net een feestje aan de gang, dus ons plan om hier al te lunchen valt weg. Dan maar de golfclub eens proberen dat op de weg naar links ligt, deze weg is echter zodanig gevaarlijk dat we toch maar terug naar de pub gaan. In de pub mogen we in een hoekje een pint nuttigen zoals de kleine kinderen😂. Nadat het weer begint op te klaren wandelen we verder door bossen tot we aan "Chequers Estate" komen".

Chequers,country home of the prime minister

Dat is het buitenverblijf van " the prime minister", vergelijkbaar met "camp david" van de president van de Verenigde Staten. Het is omringd door een lage ijzeren omheining en Tony besluit er over te kruipen omdat het pad overstroomd en modderig is. Ik maan hem aan om onmiddellijk terug bij mij te komen, intussen had ik bordjes zien hangen dat het een zware overtreding is om de grond te betreden !!! Dan moeten ze die vos die ik zag weghuppelen tussen het lange gras ook bekeuren hi,hi. Het domein is enorm groot en mogen dan ook even verder waar geen hekken staan, over het weiland maar moeten op het pad blijven ... "BIG BROTHER IS WATCHING YOU" overal hangen camera's. Dus we durven hier geen foto's te nemen. Ons doel is "Coombe Hill" ,het monument links boven op de foto naast "Chequers Estate".

mmm een foodtruck joehoe

Eens buiten het domein ligt https://buckmoorendfarm.co.uk/ ,ha ha pauze . Tony neemt een hamburger en ik soep met croutons, aangezien het terug miezerig weer is ,kunnen we hier wat schuilen en uitrusten, voor we onze tocht door de met "Blue Bells" bedekte bossen verder zetten. Een weekje eerder zouden ze volop in bloei gestaan hebben.

Tony en "the Bluebells  in the woods"

We hopen met minder modderige schoenen aan te komen, maar we zijn er aan voor de moeite. Het blijft veelal over modderige paden wandelen.

heel veel modderige paden op "The Ridge Way"

Eens door de bossen hebben we zicht op het platteland van het gehucht "Ellesborough".

on the way to Coombe Hill

Na een geleidelijke klim bereiken we  het monument van "The Boer War" op Coombe Hill ,meer info op: https://www.warmemorialsonline.org.uk/memorial/115006

Coombe Hill monument

Vervolgens afdalen tot in Wendover en nu hebben we eens geluk want het hotel ligt langs "The Ridge Way".

Eindelijk het hotel

"The Red Lion Hotel" in Wendover

Bel &The dragon at the red Lion is een mooi hotel, maar duur. Ik neem dan ook alle coffeepads, theebuiltjes en chocolaatjes mee, lol. Tony en mijn vrienden kennen me als een opportunist, dus heb mijn reputatie hoog te houden, lol.

Genieten van de gin op de kamer, een warme douche en het avondeten. Vroeg gaan slapen en dromen van de laatste wandeldag.

1. Sabine:
    15 mei 2023
    Amai das snel voorbij gevlogen!
  2. Sandra Priem:
    15 mei 2023
    Zeg wel,pittige tocht door het aantal km/dag. Volgens de NT boek in 6 etappes, wij deden het in 7 maar 8 is beter.