Wandeldag 5: Benson to The Emmington Inn= 23 km

11 mei 2023 - Engeland, Verenigd Koninkrijk

Dus vandaag is de bedoeling om de 3 km ,die we extra deden om naar onze overnachting te wandelen niet opnieuw te moeten doen. We wachten op de bus van 9h16 links van de pub.

Op bus wachten,om route in te korten
Volgens Google 3 stops, dus we stappen af. Tony zegt nog tegen mij ...we zijn veel te vroeg afgestapt. Terwijl we de gps terug opstarten om onze weg terug te vinden, zien we een amazone en een wandelaar die wild om zich heen slaan. Run,run een immense bijenkolonie waar we voorbij moeten. En als kers op de taart komen we terug voorbij de pub🤪daar gaat onze winst. Dus op gps dan maar een hoek afsnijden op kaart ,anders veel te laat op onze volgende locatie. Nu langs de andere zijde van de R.A.F.luchthaven komen we uiteindelijk in het charmante dorpje van Ewelme, waar we de weg vragen in een buurtwinkeltje.We kopen  een plaatselijke wandelkaart en enkele lekkere gebakjes. Niet op “ The Ridge Way” maar zo zien we eens andere leuke plekken die we anders nooit gezien hadden. Tip:🎬” War Horse” prachtige film over een paard tijden WW1.

R.A.F. LuchthavenBuurtwinkel waar we voorraad inslaanWar Horse
Voorbij het dorp en de kerk gaat er een wandelpad naar “The Chilterns” ,de Engelse wandelgroep bevestigd dat we via deze route terug op “The Ridge Way” komen, ook zien we nog een Jaguar ,eentje op 4 wielen wel te verstaan.Jaguar classicNa een tijdje terug op de trail,eindelijk 🙄. Misschien een eitje kopen voor onderweg😁Terug op de trailEggs
 Wat is dit deel van de trail toch prachtig, totaal ander landschap dan gisteren

Ook zien we veel rode wouwen ,een geslaagde herintroductie van deze prachtige roofvogels. Prachtig landschap Red kite
Open velden,veel bosland en schaapjes.

Prachtig uitzicht terwijl een rode wouw voorbij vliegtWowSheeps
Voor de M40 even rusten op blokkades die gemotoriseerd verkeer tegen houden op het wandelpad. En dan eronderdoor langs een verhoogd stuk,waarschijnlijk omdat het beneden regelmatig onder water staat. Iedere dag komen we toe met modderige schoenen en broekspijpen.Kan je voorkomen door Gamashen te dragen,maar dan is het vlug te warm.Tunnel
Even verder wandelen we op een wel zeer modderige sectie met aan beide zijden diepe kalkgroeven gevuld met azuurblauw water. Afgesloten door een omheining.Waterreservoir,verboden toegangBloody hot

Eenmaal hier voorbij komen we op een autoweg, waar we het pad verlaten.  "Chinnor" ligt links ,we wandelen op de autoweg zonder voetpad langs de rechterzijde zodat we het verkeer zien afkomen. Na bijna 1 km ligt de "Crown Inn pub", waar we eerst onze dorst lessen met een grote pint. Tony drinkt eentje van de tap een Madre 5% en ik een grote dieetcola ook van de tap. In een antiekshop ligt een "Greyhound" te staren naar ons, welke zotten wandelen hier nu voorbij, lol. Daarna is het nog 2,5 km rechtdoor met verschrikkelijke voetpaden

Hi,Mr WoefClouds

of helemaal geen tot aan de "The Emmington Inn". Onderweg zagen we dan ook een doodgereden Musk deer, geen wonder met deze wegen. Als ik de kamer zie en ook het feit dat onze bagage nog niet is toegekomen ... moet ik bijna huilen, maar het lekkere eten en de gastvrijheid maakt veel goed.

Voorgerechtje