Wandeldag 4: Goring to Benson = 15,7 km

10 mei 2023 - Engeland, Verenigd Koninkrijk

Egg Benedict als ontbijt, het is eens wat anders. Vandaag een rustige dag, We gaan nog eens naar de brug voor de speciale canal boats (of narrow boats genoemd) te fotograferen.

The Thames met de speciale lange boten

The Millers
Ook “The Thames National trail” loopt hier ,waarvan ik al het Westelijke traject afgelegd heb. Maar “The Ridge Way” loopt langs de andere kant van de Thames, tussen de achtertuinen door van de bewoners en rechts de spoorlijn.

Langs de achterkant v/d villa’s terug op weg

We lopen langs de spoorlijn

Onderweg prachtige wilde regen aan een statige woning en nog een bezoekje aan “The White House”😜 maar president Biden was niet thuis.

Prachtige oude “Blauwe regen” aan de gevelEven bij de president🤪

We passeren het dorp Southstoke, waar we voorraad inslaan in het plaatselijke dorpswinkeltje die in een container gevestigd is. Een prachtig dorpje.

Warmingham infobord waar we even een stop maken in de buurtwinkelHet winkeltje ,voorlopig in een container

Parisch Church
Langs de rivier Grauwe ganzen,Canadese ganzen en veel rode wouwen.Rode Wouw (Red Kite)Ganzen
Onder een dubbel viaduct ,het wordt nooit saai.De constructie,zeer stevigBridge over The Thames
Even verder een WW2 pillbox, wat een naam🧐.Bunker klinkt beter.Bunker
Langs drassige oevers, gelukkig wordt er gesnoeid door vrijwilligers. Het pad slaat verder af door “the yard” of Southstoke Church, die we even bezoeken

.AngelChurch

Rond de middag zijn we aan het golfterrein van “The Springs Hotel and Golf Club”

en besluiten op het uitnodigende infobord af te gaan en een lichte lunch daar te nemen.

GolfTerras golf
Even bellen naar huis hoe het met onze katten gaat. De kat op het balkon zegt “ You Fool”... “You Dialed The wrong number”😂Phonebooth

Onze eerste kat gespot😍❤️

Daarna komen we op de A4130 waar we aan het rond punt “The Ridge Way” verlaten om op gps naar Benson te wandelen. We zien helicopters op en af vliegen van de nabijgelegen R.A.F.  Luchthaven,cool😎

R.A.F.
In Benson overnachten we in “The Crown Inn” ,de herbergier is een hunk😍😍😍. Maar een beetje nors omdat hij er alleen voor staat. Hij vindt moeilijk personeel.The Crown Inn at Benson

Om 21h liggen we al weer te maffen zzz....