Wandeldag 3 : Letcombe Regis to Goring=28,3 kmđŸ„”

9 mei 2023 - Letcombe Regis, Verenigd Koninkrijk

Gisteren overwogen we een taxi te nemen, om ons naar de start van de route te brengen. Maar na een goede nachtrust zijn de spieren hersteld. Het is gelijk met naar de supermarkt te gaan, nooit met een lege maag winkelen. In dit geval eerst rusten😉. We nemen de modderige trail door Smith’s Hill farm, waar we een wit paard zien. Beter dan zo een kalken paard op een heuvel. Een steile klim brengt ons terug op het brede kalken pad.

First stile crossingThe White HorseđŸ€Ș

Door Smith’s Hill Farm stijl omhoog om terug op “The Ridge way” te komen

Even verder heb je Segbury Castle terug een oud Hill fort ,die gesplitst is door een weg zodat de omvang minder lijkt. Het is nochtans een groot fort. Barbury Castle was een mooier voorbeeld. Over de A 338 terug een breed pad in met een wegwijzer naar “ White House farm”. Een charmant bordje met cat crossing.” I love The English”almost always kind to animals❀

Altijd handig om te weten waar je bentBe careful “ cat crossing”
Aan een T splitsing kunnen we linksaf naar “ The Court Hill” centre waar ze de dorstigen lavenđŸș,maar no time,to Many kmđŸ„”. Grote kuddes schapen grazen op hun gemakje terwijl wij genieten van de rust en natuur.

SchaapjesZwarte onderstel carrosserieOn The way

Als we aan het “ Monument to Baron Wantage” rusten we, de thee die Tony mee heeft smaakt.

Baron Wantage monument
Gisteren was het een bank Holiday (feestdag) ter ere van “ The Coronation” ,nu beduidend minder volk op de trail.

Aan een Parking even verder staat terug een memorie bankje van iemand die veel te vroeg gestorven is, slechts 28 jaar oud geworden.

Prachtige picknickplekjeZitbankje helaas heel jong overleden
Is het nog ver grote smurfđŸ€Ș,genieten maar ook last van de spieren. Gelukkig zijn er de info-panelen. Maar die geven je ook niet veel courage 1a 2 cm vooruit zzz. De vergezichten geraken we alleszins niet beu. Nu de A34 onder een tunnel door, ideale schuilplek indien het zou regenen.

Oxfordshire landscape 😍Onder de A34
Het landschap veranderd nu, met meer bosjes en grote landerijen met racepaarden. We zijn nu eenmaal niet ver van Londen,dus de rijken hebben hier hun stables en buitenverblijven.

Uitstekend bewegwijzerdWow

Bewolkt maar lekker wandelweer
Op 25 km begin ik gelijk 🎬”Robocop” te wandelen ,gelukkig zijn we al aan “Streatley Warren” een prachtige diepe vallei, nog 3 km en we zijn bijna aan de Thames.Streatley Warren een diepe vallei,echt prachtigNiet ver meer ,gelukkig onze pijp is uit
Yes we made it ,nog even een boekje lenen en over de rivier Thames is onze overnachting.Telefooncellen krijgen een leuk  2deleven zoals boekenruil plaatsThe Thames at StreatleyThe Miller of Mansfield