Rustdag...Bezoek Panorama Cable Car station (17/02/2019)

17 februari 2019 - Langkawi, Maleisië

Na een slapeloze nacht. Van die lompe boeren vonden het nodig om in het midden van de nacht na de nodige alcoholische dranken luidruchtig tegen elkaar te roepen ipv babbelen,in stilte kan je ook lang opblijven en plezier maken. Moet mij erg inhouden om mij er niet naar toe te schieten,dan maar oordoppen die brengen soelaas.

Vandaag besluit ik iets rustig te doen,wegens het tekort aan slaap en ook het feit dat ik moet uitchecken,gelukkig kan ik inchecken in D’Cenang Inn naast de deur (160 Ringit/nacht).

Het is al 9h,vooraleer ik in en uitgecheckt ben. Verderop in de straat is er een officiële taxistandplaats,waar je voor een vaste prijs naar de hotspots vervoerd kan worden.

De rit naar de cablecar kost 35 Ringit. Er is praktisch geen bewolking,dus ideaal voor foto‘s.

Net voor de opening kom ik toe,vanaf de taxistand is het 5 minuten wandelen naar de loketten. Ik koop een combo C ticket (90 Ringit) daar zit praktisch alles in,ook om andere reizigers te informeren of het de moeite is.

Aanschuiven is niet van toepassing aangezien ik hier vroeg ben. Met de eerste kabelroute ga je naar het tussenstation,waar je al dan niet kan uitstappen. Dat doe ik straks op de terugweg al. Als je blijft zitten vervolg je je weg langs de 2 de kabelroute. Het is helemaal niet eng. Boven stap je uit en kan je al op een van de 2 hoogste uitkijkplatvormen. Om de Skybridge te bewandelen kan je kiezen om een ticket van 5 Ringit te kopen of eentje van 10 Ringit dan ga je met een gondel naar beneden en moet je geen trappen doen door de jungle.

Hoe meer beweging,hoe liever. Sommige toeristen vallen ver in zwijm als ze de trappen moeten doen.Ik huppel gelijk een konijntje😁.Alhoewel ik moet toegeven de treden zijn hoog en voor kinderen en ouderen is het niet gemakkelijk,best de gondel dan nemen.

Op de skybridge aangekomen,is het uitzicht magnifiek. Maar heb totaal geen hoogtevrees,ook niet als ik door de glazen bodems kijk. En eveneens niet ,als de brug lichtjes beweegt. Dat laatste voel je vooral als je stilstaat. In Nepal had ik toch meer vrees als ik over die gammele bruggen daar liep.

Na 1/2h ga ik terug naar beneden en stap af in het tussenstation,interessant om vanuit een andere hoek plaatjes te schieten.

Dan op de begane grond ga ik naar de “6 D cinemotion”terug geen wachtrij. Dat is een klein cinemazaaltje voor 12 personen maximum,je doet een gordel om je middel,zet een 3 d bril op en de fun kan beginnen.

Je ervaart een rite op een rollercoaster,de zetel schudt langs alle kanten en de 2 Duitse meisjes en ikzelf gieren van plezier. Was het de moeite? Jawel,maar de beelden zijn wazig en dat heb je dus niet in de pretparken van Orlando. Waar de beelden haarscherp zijn en je echt een bangelijk gevoel krijgt.

Op naar het volgende ,de “Time Travel” je gaat in een hangende zetel zitten en krijgt een virtualrealitybril aangereikt. Je zit zogezegd op een zwevend platform en je vliegt over het eiland Langkawi en krijgt uitleg over het Eiland,interessant. Verder enkel nog wat onnozelheden hier.

Dan op naar het 3D-Art museum,claimt een van de grootste te zijn,niet dus deze van Chiangmai (Thailand) is veel groter en interessanter. Je levert je schoenen in en dan mag je naar believen foto’s nemen van jezelf in mooie bekenden decors. Voor mij ligt dat wat moeilijker en dien personen lastig te vallen om een foto van mij te nemen. De meeste die ze van mij genomen hebben zijn dan ook nog eens wazig😜

De voorlaatste in het rijtje is de “Skyrex”. Je stapt in een een grote wagon,de veiligheidsbar gaat naar beneden en je rijdt Jurassic Park binnen (Allez virtueel toch) ,waar in Orlando je echt aan het rijden was,best leuk maar de beelden opnieuw wazig.

Het laatste is de ”Sky Dome”. Je gaat binnen in een cinemazaaltje zonder 3 D bril en boven je hoofd speelt zich alles af.Het begon goed met Jaws,maar dan was het weer een coaster.

Zou ik terug het duurdere ticket kopen? Neen! Enkel de cablecaren skywalk. Als je in Orlando geweest bent,moeten ze nog veel leren. Maar heb mij best wel geamuseerd.

Terug de taxi genomen,kon inchecken. Blijkt op de tv enkel plaatselijke zenders,gisteren had ze het mij toch anders gezegd. Wifi op kamer werkte als ik eerst inlogde op de receptie.

De kamer is wel ok en properder dan die van gisteren ,maar bye bye Engelstalige filmzenders😢 Hoor mij hier bezig ,het lijkt wel of ik een verwend nest ben😂

Na mijn middagdutje nog even de blog bijwerken (pff vakantie noemen ze dat 😂) en naar de nightmarket om een goedkope maaltijd te scoren.

Morgen doe ik met de fiets een rondje Langkawi zoals beschreven in het routeboekje van awol.nl

1. Vandenbogaerde Tony:
    17 februari 2019
    Spijtig van die luidruchtige zatlappen, maar anders weeral een mooie belevenis volgens ik zie aan uw foto's....en lees in uw verhaal xxx
  2. Sandra Priem:
    17 februari 2019
    Jahoor,nog een weekje en ben weer thuis,want is best vermoeiend
  3. Tania Bonamie:
    Zalig om te volgen!!!
  4. Rosita:
    17 februari 2019
    Ja een rustdag zeggen ze dan !!!!maar toch weer veel gezien .Je ziet er nog altijd nie te moe uit .Op naar het volgende verslag .
  5. Rosita:
    17 februari 2019
    Ziet er weer een prachtige dag uit en weer veel beleefd en gezien Ben al benieuwd naar het volgend verslag veeeele grtjs xxx
  6. Sandra Priem:
    17 februari 2019
    Dankuwel matekes,ja de topattractie van het eiland wou ik zien