Extra fietstocht rondje Langkawi (67 km) (18/02/2019)

18 februari 2019 - Langkawi, Maleisië

De zon is nog aan het opkomen en ik zit al op de fiets met verlichting aan. Redelijk rustig op de baan,wel nog volop in de schemer fietsen. Gelijk een angstig konijn,kijk ik rond naar overstekende slangen of honden moesten die er eventueel zijn. Maar het is meer opletten geblazen van het verkeer,anders dan bij de vorige fietstochten zijn er geen aparte rijstroken.

Eerst fietsen langs het vliegveld van Langkawi,stiekem hoop ik dat er een vliegtuig land of opstijgt. Even verder zie ik eekhoorntjes spelen in de bomen,fotomoment. Na bijna 10 km kom ik bij een brug,het is nog lekker Koel om te klimmen,joepi.

Na 20 km kan ik een tombe bezoeken,daarvoor even een gravelweg op. Mijn eerste gedachte als ik de tombe zie,is dat alles... Maar historisch gezien,toch belangrijk.

Halfweg de route kom ik aan Kilimanjaro Geoforest en aangezien er daar toiletten zijn (wist ik nog van de mangrovetour) even afslaan. Op het domein bestel ik mij een 100 plus isotoon drankje,kan ik wel gebruiken. Even verder heb je “Perdana Galeria”.

Heb geen flauw idee wat het is en vraag het aan de receptioniste. Ik krijg een flyer toegestopt,bekijk deze even.

En ja ik heb interesse (een horder,gelijk ik😁). Het museum is de privé collectie van de 4 de premier en zijn vrouw. Het museum tentoonstelt ,alle giften en souvenirs die het koppel gedurende al die jaren van regeren ontvangen en gekocht hebben tijdens hun vele diplomatieke reizen.

Het is een prachtig gebouw bestaande uit 3 zalen,zaal C was voor mij het interessants omdat daar de voertuigen tentoon staan. Een echt rariteitenkabinet en voor de prijs moet je het niet laten 10 Ringit +2 Ringit voor de camera. Trouwens ben de enige toerist daar,surrealistisch!

Na een uurtje besluit ik door te gaan,want het wordt er niet koeler op. Buiten gekomen zie ik nog een piratenschip... 🎬waar is “Johnny Depp”😍

Op de fietstocht zie ik voor het eerst een hindoetempel,mooi kan ik het bezwaarlijk noemen,veel te kitcherig. (schoenen uit bij je bezoek!).

Op de route is er ook nog een safari -en en vogelpark.Die sla ik wijselijk over.

Terug groepjes makaken gezien. Op ongeveer 23 km van het einde ,staat er in het routeboekje een variant,ofwel vlak ofwel heuvelachtig langs de kustlijn.

Geef mij maar heuvelachtig ,uit ervaring weet ik dat dit vaak de mooiste routes zijn.

Inderdaad mooi uitzicht op de kustlijn en de fysieke inspanning valt best mee zonder bagage.Vergeet wel geen water mee te brengen,weinig stalletjes ,niet zoals in Thailand☹️

Op 1 km van het einde ,zie ik een vrouw vers gemaakt vruchtensap maken in een centrifuge. Slechts 2 Ringit voor een ruime beker met deze godendrank.Echt lekker.

Ofwel liep ik te slapen,ofwel een foutje in het routeboekje.Ikzelf hou het op slapen,fiets 1,5 km verkeerde richting op,verdikke toch,weer 1,5 Km terug.

Totaal overhit drink ik1 L om af te koelen en neem een douche .Dat doe ik al een paar dagen met kleren aan,heb ondervonden dat dit heel gemakkelijk is om ze zo te wassen.

Een middagdutje en dan ticket boeken voor de boot naar Penang voor donderdag (75 Ringit via het kantoortje net om de hoek.

Savonds terug naar de nightmarket waar ik een dikke pannenkoek met banaan en choco eet en als dessert ananas.

Nog even een 3 eilanden tour voor morgen geboekt (30 Ringit) en duidelijk gevraagd of het eagle watching is,ipv eagle feeding😕

1. Sandra Priem:
    Thx Carine😘
  2. Vandenbogaerde Tony:
    18 februari 2019
    Weeral een mooie dag beleefd lees ik. Geniet maar lekker verder.....maar blijf voorzichtig hoor xxx
  3. Sandra Priem:
    Doe ik😘
  4. Domi:
    19 februari 2019
    Amai wat een avonturen heb jij al beleefd. Super jouw blog en dikke vette chapeau voor jouw inspanningen en fietstochten. Goe bezig. Geniet er nog volop van en blijf voorzichtig he
  5. Rosita:
    Weer een mooie tocht gemaakt , doe zo voort 👍