(8/2/2019) fietsdag 3 : Ao Luk- Ao Nang (Bij Krabi) (61 km) ... 55km oef

8 februari 2019 - Ao Nang, Thailand

Vroeg opstaan.Het ontbijt is enkel op Aziatische toeristen berekend,warme rijst etc... Ik eet dan maar een paar ”banana fritters” nog reuk nog smaak,bwaah

Dan maar de fiets op,na 5 km verlaat ik de expresweg en fiets langs een heel fraaie route langs het karstgebergte . Ik zie ananas-en rubber plantages,enkele fraaie moskeeën. En een heel mooi liggende boeddha ,verder tel ik 3 dode slangen en enkele kippen onderweg . Ook de gebruikelijke honden die me achterna zitten,Amaai mijne tikker.

Ik neem voldoende rustpauzes bij de verschillende kleine winkeltjes onderweg,overal word ik nageroepen “Hello” leuk toch. Terug snikheet niets nieuws dus.

Tijdens het fietsen bijt er mij iets tot 2x toe,eerst dacht ik aan “Dracula“ dat is dan nog romantisch.

Maar het is een rode mier,ik help het insect naar het “Nirwana”😁

Kleine klimmetjes en lange afdalingen begin het leuker en leuker te vinden.

Aangekomen in Ao Nang ben ik weeral eens verdwaalt.Na lang zoeken (1/2h) vind ik het “Baan Kure Ngern” hotel uiteindelijk, een prachtig resort.

S’middags even rusten en s’avonds ga ik naar de avondmarkt,vlak om de hoek.

Ik ga vrij vroeg rond 17h,dan is het nog rustig. Wat een gezellig marktje zeg. Mijn avondeten bestaat uit vegetarische Pad Thai (50 Thb) en 2 kippensate’s (20 Thb/Per saté) . Daarna eet ik ook nog een dessert pannenkoek met banaan en Nutella mmm. Binnen de korste keren hangt er Nutella aan mijn schoudertas,T-shirt en sok.Hoe doe ik het toch...

Welterusten iedereen morgen terug een lange dag.

1. Rosita:
    8 februari 2019
    Weer een mooie tocht gedaan 👍wijze boedhabeelden , zeer speciaal .Rust maar goed uit x
  2. Claudine:
    8 februari 2019
    Mooi maar waarschijnlijk zéér lastig, pfff. Inderdaad mooie boedhabeelden. Geen in jouw rugzakje gestopt ??? Gr X
  3. Sandra vonck:
    9 februari 2019
    Knap Sandra wat je doet. Toch op tijd rusten he. Mooie foto's.
  4. Sandra Priem:
    9 februari 2019
    Hoi,Merci Sandra en Rosita doe ik hoor. Claudine was het maar waar,de Thai zijn gek op hun boeddha’s ,het is dan ook een grote belediging als je een tattoo laat zetten van boeddha. Ben ik ook niet van plan,ben enkel zot van tattoos van katten.