(9/2/2019) Fietsdag 4: Ao Nang- Khlong Pon (72 km) werd = +-45 km😁

9 februari 2019 - Khlong Phon, Thailand

Het “Baan Kure Ngern aonang “ serveert geen ontbijt voor 8h. Dus zet ik mij een kop koffie en neem een fuel energy flacon met bananensmaak.

Ik heb er zin in en neem enkele foto’s van aonang beach terwijl er bijna geen toeristen zijn. Op de boulevard staat een indrukwekkend standbeeld van vissers die een zwaardvis vangen.

Na ongeveer 2,5 km fietsen sta ik aan het startpunt van de route,de indrukwekkende moskee:Masjid Ban Aonang.

De eerste 20 km verlopen vlot langs grote wegen en dan gaat het mis... Heb ik mij nu mislezen of staat er een fout in het routeboekje,in ieder geval ik rij 5 km de verkeerde kant op want ik vind geen ander aanknopingspunt. Dus 5 km terug en aangezien ik te lui ben om terug te fietsen naar waar ik 100 procent zeker was ben ik terug verdwaald.

Dan maar de expressweg op richting Trang. Na 10 km fietsen in de verzengende hitte ben ik het zat,ik sla af aan Krabi international AirPort. Aan de aankomst terminal zie ik een reisbegeleider van Tui travel. Aan hem vraag ik of er een mogelijkheid bestaat om mijzelf en de fiets tot in Khlong Phon te krijgen. Hij verwijst me door naar de taxichauffeurs op de parking.

Zei zeggen dat er aan de ingang van de luchthaven een bushokje is en je daar een blauwe songtaew (truck met bankjes voor passagiers) dient te stoppen.

Dus ik doe een eerste poging= Not possible,2 de poging =not possible.

Verder fietsen dan maar tot het volgende bushokje ,daar probeer ik het een laatste maal= not possible.

Dan maar terug op de fiets,even verder zie ik een tankstation met 7/11 shop.

Daar krijg ik het lumineuze idee om de afrit van de parking te blokkeren. De eerste pick Up truck doe ik stoppen. Een moeder en dochter zijn bereid mijzelf en de fiets tot in Khlong Phon te brengen,als ik even kan wachten tot we met de schoonzoon weest lunchen hebben.

Geen probleem,heb zelf nog geen lunch gehad. We praten gezellig bij,de schoonzoon en moeder spreken Engels. Na de lunch wil ik hun eten betalen,blijkt dat ze al betaald hadden voor mij.

De expressweg op en het is nog zo een 35 km rijden. De familie zet mij af aan het guesthouse zelf van service gesproken👌😉 Ik wil hun betalen,maar neen hoor,ze zijn heel blij dat ze een “Farang” kunnen helpen.

Dan stel ik hun voor samen met mij op de foto te gaan.

Het guesthouse is heel leuk,het zijn iglotjes rond een zwembad gelegen. Ik voel mij precies in Starwars,de huisjes gelijken erg op het hutje van Luke Skywalker op de planeet Tatoine🎬😎

Nu bloggen,boekje lezen,rusten,eten en douche.

In de douche heb ik een onverwachte gluurder op bezoek🐸

1. Van Kerckhove Sonja:
    9 februari 2019
    Dag Sandrake je verhalen zijn leuk om te lezen , heb ook de foto's eens aan mijn pa laten zien , onder de indruk 😊
  2. Sandra Priem:
    9 februari 2019
    Mercikes Sonja,tja aangezien ik solo op reis ben,niets anders te doen dan te bloggen😉
  3. Vandenbogaerde Tony:
    9 februari 2019
    Ziet er daar ook mooi uit......vooral daar aan de luchthaven :D grapje. Blij dat je veilig op uw bestemming bent geraakt. Blijkbaar toch niet zo eenvoudig met dat boekje.....er is nog werk aan de winkel voor "Asian Way Of Life" ;)
  4. Rosita:
    9 februari 2019
    Weer een mooie fietsroute gedaan met veel mooie plekjes en ook prachtige natuur .jammer dat je een beetje verloren gereden bent , maar is zeker nie gemakkelijk. Maar ge trekt goe uw plan dat is zeker .Op naar de volgende dag .
  5. Priem rudi .:
    10 februari 2019
    This wel groot avontuur .ik wist zelf niet dat je in Thailand zat. .had ma niet gebeld wist ik het nog niet,goede reis nog en voorzichtig zijn .