Met het openbaar vervoer naar de start van “The Ridge Way” in Engeland.

6 mei 2023 - Avebury, Verenigd Koninkrijk

We waren al lang van plan deze tocht eens te doen, maar vorig jarig was er weer eens een opflakkering van Covid🙄. Het Verenigd Koninkrijk is ondertussen uit de EU. Dus stressen is de reispas nog in orde? Aha yes deze dient slechts geldig te zijn gedurende je verblijf dus oef weeral 70€ uitgespaard😁. En heb er ondertussen 4x gebruik kunnen maken,zonder virus zou dit het dubbele geweest zijn🧐.

Om 7h50 komt our mate” Wendy “(Het Engels ondertussen al wat oefenen) ons oppikken. Aan Debbautshoek (Zelzate) bus 55 naar Gent-Sint-Pieters waar we aldaar ontbijten in de Panos. Om 10h03 de trein naar Brussel Zuid. In de centrale Hal vindt je de ingang van de Eurostar. Aan de ingang krijgen we een papieren kroon🧐 ?

Coronation day “ King Charles”

“Aha onze franc valt” tis vandaag de kroning van Prins Charles. Oei paniek slaat toe...maar dankzij Wifi eens het programma checken van “The Cornation” en de meesten zijn al op weg om een plek te bemachtigen op het parcours,oef.

Om 12h56 vertrekt de “Eurostar” en om 13h57 zijn we in Londen. (-1h terug in de tijd) joehoe we zijn in de teletijdmachine van professor Barabas (Suske &Wiske) gestapt🤪. In Sint Pancreas🚇 aangekomen kopen we een ticket aan de automaat voor 6,7£ p/p om naar Paddington🚇 te reizen. Ter info :de “yellow circle line”. We verlaten de metro en kopen een ticket aan een automaat, aangezien we niemand zien aan de loketten. Mijn man en ik hebben een discussie over welk ticket we nu dienen aan te schaffen. Super off peak of het andere. We betalen 45£ p/p het duurste omdat ik zo overtuigd ben dat het spitsuur is😃. Om 14h48 zitten we op de trein ,het eerste wat ik doe is de conducteur zoeken en inderdaad we hebben teveel betaald voor onze trein. Gelukkig kan je het omruilen bij aankomst ,maar dan mag je je ticket niet bij de uitgang uitchecken! Na 3/4h aangekomen in Swindon waar we eerst het ticket laten omruilen aan het loket en het juiste ticket eerst dienen te betalen. Tony vult het nodige papierwerk in en de vriendelijke ambtenaar verzekerd ons dat het binnen de 5-28 werkdagen terug op de rekening staat. Nu vlug uit het treinstation wandelen richting busstation. Waar we bus 49 nemen op perron 6 volgens de website, maar deze staat op perron 9. Om 16h05 vertrekt de bus. Het is 2£ voor een ritje (tijdelijke actie door de stijgende levensduurte) ,om 16h36 komen we aan de halte die ligt voorbij de B&B “Dorwyn Manor”,10 minuten terug wandelen langs een gevaarlijke baan zonder voetpad👎🏻.

Bus stop near The B&B

Eens opgefrist gaan we om 18h30 gaan eten in “The Red Lion” in Avery village ,ongeveer 15 minuten wandelen. Bij het buitenkomen word ik bijna overhoop gereden, even vergeten dat ze links rijden🤪 Na 5 minuutjes komen we op het deel vaan de toeristische site van Avebury.

Een deel van de stenen cirkel

Stonehenge is heel beroemd voor zijn mythische stenen, maar Avebury heeft de grootste stenen cirkel van Europa,maar wel meer verspreid. Spijtig genoeg zijn we te laat op bestemming en is het bezoekerscentrum niet meer toegankelijk. In het restaurant is de oude waterput van het dorp geïntegreerd.

De waterput,heel speciaal

Wow 87 feet diep heel spectaculair. We nemen allebei een typisch Engels gerecht met Pie ,dat is gevuld bladerdeeg opgevuld met vlees of groenten Op vertoon van de sleutel van de B&B genieten we 20% korting. Morgen begint de tocht,yipee😃

1. Devreese Rosita:
    Jullie
  2. Wendy:
    7 mei 2023
    Veel plezier!!! Geniet van de prachtige natuur daar. Ben al curieus naar jullie verhalen en foto’s 😁
  3. Devreese Rosita:
  6. Claudine:
    veel reisplezier !
  7. Devreese Rosita:
    7 mei 2023
    Jullie doen da zeker goe 👍🏻
    Geniet nog van de mooie natuur 😉