Rustdag ... 3 Island hopping (19/02/2019)

20 februari 2019 - Langkawi Island, Maleisië

Gisteren had ik een tour geboekt bij een van de kantoortjes op de boulevard (Evergreen= Niet doen😡,boek via Dev’s adventure (helaas moeilijk te vinden,maar je kan online boeken!).

Vraag 3 x aan de touroperator :de adelaars worden toch niet gevoederd? Neen hoor,allez heb er niet veel vertrouwen in,maar ik zie een promofilmje van enkele Belgen op tour met Dev’s adventure. Ik vertrouw het zaakje al niet meer,maar heb al betaald (30 Ringit=6,5€).

Tussen 9h en 9h15 komen ze mij oppikken met de minivan waar ook al andere toeristen inzitten.

Na een kwartiertje rijden zijn we naar aan de pier. Nog een kwartiertje wachten mogen we instappen in een motorbootje. Iedereen krijgt een lifejacket aan. En er wordt gekeken om het gewicht te spreiden op de boot zodat we niet omslaan.

eiland nr 1:

Pulau Dayang Bunting,het op een na grootste eiland van de archipel. De toeristen komen hier voor het “Tasik Dayang Bunting” ,het meer van de zwangere   maagd. De legende gaat zo dat een zwangere locale vrouw op 7 maanden haar kindje verloor en ze wou niet dat dit andere vrouwen ook overkwam. Dus sprak ze een wens uit over het meer.

Mooi eiland met een zoetwatermeer,waar het heerlijk zwemmen is,heb ik dan ook gedaan. De bergen rond het meer zijn prachtig. Wat niet zo leuk is zijn de brutale makaken. Ikzelf liet altijd iemand voorgaan als er een aap op het pad liep. Want was er bang van,vooral om gebeten te worden. Na een uurtje moet iedereen bij zijn boot zijn,elke boot heeft een 3 cijfer nummer.

eiland nr 2:

Pulau Singa Besar waar de adelaars zijn en de touroperator beloofd heeft van ze enkel te spotten. Een van de toeristen aan boord begint te zagen dat ze geen foto kan nemen van de adelaar. Voila meneer de schipper tovert een zakje kip te voorschijn. Ik opper dat dit niet goed is voor de adelaars,maar hij doet of hij mij niet verstaat of wil verstaan. Gelukkig blijft het bij dat ene zakje.

Prachtige beesten,enorm groot,maar wou dat het op een andere manier kon😢

Eiland nr 3:

Pulau Beras Basah (A Virgin Island ,een maagdelijk eiland dus). Hier mag je zwemmen op eigen risico in de zee. We komen nog maar aan en erger me al de pleuris van het plastiek en ander vuil die op het strand en in zee aanwezig is. Zwemmen doe ik niet (hou niet van zwemmen in de zee,wel van duiken). En besluit dan maar het zwerfvuil op te ruimen,van sommige toeristen krijg ik een welgemeend dank u,maar daarvoor doe ik het niet,ik wil mensen sensibiliseren.

Alhoewel de makaken ook mogen opgevoed worden,maar dit is de fout van de mensen. Er staat duidelijk op niet voederen. Maar toch doen ze het. Met als resultaat zeer brutale apen,die je achtervolgen als ze weten dat je eten bij je hebt. Tevens kruipen ze in de vuilnisbak op zoek naar eetbare dingen,terwijl ze het vuilnis rondstrooien.

Na een uurtje mogen we terug,ben dolblij want voelde mij precies op 🎬”The Planet of The Apes” zo ongemakkelijk voelde ik mij daar.

Was het de moeite,ja voor die prijs zeker,maar maak dat je met een ecovriendelijke touroperator op stap gaat,zoals dev’s Adventure Tours.

Eenmaal terug ga ik eerst iets eten in het Thaise restaurant schuin over de guesthouse en daarna lees ik een boek met een kop koffie en een scone☕️🥧.

S’avonds ga ik naar de markt achter een beker verse ananas en loop dan terug via het strand naar de guesthouse.

Waar ik 2 interessante ontmoetingen heb,de eerste is jawel 🎬 “Spiderman” himself op een velo dan nog😊 Cool want ben dol op Marvel Films.

De tweede ontmoeting,ik zie 2 jonge fietsreizigers vermoeid toekomen,sla een praatje WoW wat een interessante individuen zeg. Zij is van Canada en de jongeman een Engelsman dacht ik. Ze hebben elkaar in Chiang Mai ontmoet en besloten om samen verder te reizen voor de veiligheid van de jongedame en kosten te delen. De jonge kerel is al 10 maanden onderweg en was van plan langs de “Pamir Highway“ te fietsen,toen op 500 km 4 fietsers omkwamen in een terroristische aanslag. Zie link hieronder

De jongeman besloot wijselijk zijn route te veranderen.

Respect,ik geef hun 10 Ringit,ze mogen iets op mijn kosten gaan drinken. Maar ik ben een beetje moe en ga nog een filmpje op de iPad kijken.

Van als die hagedissen op het eiland te zien is het 🎬”Jurassic Parc” een regelrechte klassieker met Sam Neill & Laura Dern.

Slaapwel lieve volgers 😘😘😘

1. Rosita:
    20 februari 2019
    Ja de mensen verpesten alles zelf hè , hun vuil achter laten of de dieren voederen !!!!Maar je hebt toch weer een mooie trip gedaan .Eens genieten is ook plezant 😀
  2. Vandenbogaerde Tony:
    20 februari 2019
    Weeral een mooie dag beleefd lees ik.......genieteeeeenn :D
  3. Priem rudi .:
    20 februari 2019
    Ik wist niet dat je bang was van makaken .er is veel te beleven .amuseer je wel .😎
  4. Petra:
    20 februari 2019
    Is zoals die agressieve apen in Gibraltar : de oorzaak ligt wel degelijk bij de mensen vooral toeristen, niet bij de dieren zelf. Zo zagen wij in Gibraltar dat die apen een peperdure bak (nen Mercedes) volledig beschadigden, alle losse onderdelen werden er gewoon afgeruktdoor die agressieve apen ... Geen mens durfde iets te doen .... en keken ernaar ....
  5. Sandra Priem:
    20 februari 2019
    Ja erg hè ,ik ben er doodsbang van
  6. Sandra Priem:
    20 februari 2019
    Ja broerke heb eenverhaal gehoord van een van de natuurgidsen. Een man op zijn huwelijksreis werd gebeten in de nek door zo een aap en is nu volledig verlamd ,dus ik hou wijselijk afstand.