Rustdag (24/02/2019)

25 februari 2019 - George Town, Maleisië

Het is zondag en besluit niet veel te doen,moet trouwens uitchecken om naar het eindhotel te gaan waar de voucher van awol.nl geldig is.

Zet de tv aan en op het kanaal van het Neo+Penang hotel staat er dat er om 10h een brandoefening is. Ik begin dus alles in te pakken wat wil voor die oefening hierbuiten zijn.

Nog een laatste maal op de fiets,want het Bayview Hotel ligt op 2 km fietsen. Daar aangekomen mag ik toch nog niet op de kamer,dus besluit ik de fiets alvast grondig in te pakken,dat gaat niet zonder ongemak. Het rechterpedaal zit muurvast en er komt mankracht en een hamer aan te pas. Dan heb ik nog een waterpomptang nodig want krijg het voorwiel niet los en tegen dat ze met de tang komen,heb ik er een grijs haar bijgekregen,lol.

Nu met ducktape de doos verzegelen. Neen hè die rol is nu al op. Vraag aan de denk waar ze dat verkopen. Er is gelukkig een grootwarenhuis op 5 minuten stappen. Daarom doe ik dit liever niet op het laatste moment ,er kan altijd iets misgaan.

Na de middag check ik in het verouderde hotel in,vergane glorie noemen ze dat. Ik ga de stad in want heb honger. Het “Brickcafe“ kom ik tegen ,leuke plek bij een Duitse jongedame en haar echtgenoot die Maleisiër is. Bestel een vegetarische wokschotel,lekker. De Duitse jongedame Lisa heeft ook kooklessen.

Nu de honger gestild is,wandel ik naar het shoppingcentrum aan 1ste Avenue,op het 8 ste verdiep Is er een TGV cinema.

Ik koop een ticket aan een van die automaten voor 17 Ringit (3,6€) ,de film die ik wil zien is 🎬” Cold Pursuit met Liam Neeson on 4h15 pm.

De zaal mag je enkel met aangekochte waren van TGV binnengaan,dus eten en drinken daarbuiten gekocht mag je op een rekje buiten zetten en daarna komen halen.

Een 10 tal minuten voor aanvang ligt er een lamp op van de zaal die opengaat voor het publiek. Nog een ander koppel westerlingen en voor de rest allemaal Aziaten. De film was vol gitzwarte humor ,heb er echt van genoten en het leuke is als Aziaten iets lollig vinden uiten ze dat ook,een beetje zoals ik (be yourself)😉 Nu terug naar het hotel en even langs de 7/11 achter drank en ontbijt.

Slaapwel lieve volgers😘😘😘

1. Vandenbogaerde Tony:
    25 februari 2019
    Alez weeral spannend met dat brandalarm en dan het inpakken v.d. fiets zal ook wel de nodige zweetdruppels gekost hebben :D Eens je aankomt in den Belgique komt dat wel goed....den otto in en home sweet home xxx
  2. Sandra Priem:
    25 februari 2019
    Ja want heb rust nodig,vakantie is zo vermoeiend😉