Grensroute dag 6: Doel (Nieuw-Namen)-Sas van Gent (65,3 km) officieel

18 juli 2021 - Assenede, België

Vandaag vertrek ik rond 9h,aangezien ik een 10 km minder dien te doen. Verbleef dan ook in Nieuw-Namen een eindje verderop van Doel.

Heerlijk geslapen,de hoeve ligt dan ook afgelegen in het prachtige Waasland.

In no time zit ik terug aan een knooppunt. Voorbij de mooie Vlaemsche kreek en dan kom ik aan de liniedijk,een onverhard fietspad ,uiterste concentratie en even verder nog meer uiterste concentratie enkel een smal bandenspoor ongetwijfeld door de vele mountainbikers die hier komen kan ik overeind blijven.

Aan het voormalige fort Moerschans kom ik 3 vrouwelijke joggers tegen die zich aan het stretchen zijn. Van de gelegenheid gebruik maken om wat info te vragen over fort Moerschans. Enkel de contouren zijn in het landschap te zien en het maakt deel uit van de voormalige Spaanse staatslinies weten ze mij te vertellen.

Het is hier trouwens prachtig wandelen. We gaan hier zeker eens met vrienden terug komen.

Dat ligt tussen fietsknooppunt 60 en 49. Nadat ik de liniedijk uitgereden ben kom ik op de weg uit aan Hulst . En lappe fietsknooppunt is weer foetsie.

Gelukkig kan je Hulst duidelijk zien liggen. Ik sla af naar rechts kom aan een eindpunt en daar is kp 49 terug. Rij onder de stadspoort door en geniet van deze mooie vestingstad.

Ooit al eens doorgereden met mijn fietsmaat Carine  op weg naar Praag. Maar nog nooit rustig in rondgeslenterd. Dus op de to do list.

Er is hier trouwens een tentoonstelling over de tram. Allen daarheen zou ik zeggen aan mijn collega’s 😂🚎🚎🚎.

Het Land van Waas is ook een streek van Mythes en Legendes. Reynaert de vos is daar een van die sage’s .

Een van de oudste en mooiste beelden van Reynaertje staat aan de Gentse poort in Hulst gemaakt in 1938.

Na een toertje of 2 rond de Baseliek om kp 50 te vinden ,ben ik “er helemaal klaar mee” zoals Nederlanders zo mooi kunnen verwoorden.
En besluit in de VVV binnen te springen achter een fietsknooppuntensysteem kaart van Zeeland.

Aha gevonden,bye bye Hulst richting de Klinge bossen.Langs de voormalige spoorlijn Mechelen-Terneuzen. Aan wagon Klingspoor is ook een leuk terras.

De voormalige spoorlijn is nu een mooi maar druk fietspad.

Onderweg een waarschuwingsbord over aanvallen van een agressieve buizerd maar die valt enkel joggers aan om zijn nest te beschermen. Dus moi geen last van😁.

Vervolgens fiets ik door het stropersbos waar de fietspaden ruim zijn.

Dan kom ik aan het rond punt van de N403 ter hoogte van Stekene-St-Gilles-Waas.

Het doet raar als zwakke weggebruiker dit druk rond punt te moeten oprijden om er vervolgens af te rijden naar beneden, waar het terug rustig fietsen is. Ik hoop Kringie Winkie te passeren maar nougatbollen😕

Nu komen we meer in open landschappen terecht,onderweg heb ik natuurlijk al enkele Dodendraadreconstructie ‘s gemist. Heb dan ook mijn bril niet aan.

Ook de tegels met klaprozen in het wegdek die door het grensdorp Koewacht lopen gemist🥺 Om aan te tonen waar de dodendraad stond.

Nu fiets ik op de grens ,soms eens dicht tegen en jahoor ik ruik mijne stal😜 Westdorpe ken ik ondertussen al een beetje.

Door het dorpje over de brug van het zeekanaal Gent-Terneuzen.Die eens dicht staat,dus vlug erover fietsen. Kom ik aan in het Sas van Gent.

Compleet gehydrateerd stop ik bij het eerste café aan de Westdam en bestel een spuitwater en een cola. Die eigenaar begint toch wel van zijn oren te maken zeker tegen mij, omdat ik een mondmasker aan heb. Awel dat is zijn probleem ik hou het aan, Den lompe boer, mag al blij zijn dat ik consumeer in zijn café.

Hier zien ze mij nooit terug👎🏻
Even binnen wippen in Sasse kringloop.Heel veel spullen🙀

Nog wat foto’s vlug nemen, hier komen we toch regelmatig.

Eens de grens over verlaat ik het kp en fiets naar home sweet home 😻😻😻

Ps:

Hier stopt mijn 8 daagse tocht op de fiets voorlopig. De laatste etappe doe ik dit jaar nog.
Maar eerst nog mijn 2 de vaccinatie en de Corona cijfers moeten dalen.

Heel veel moois gezien,prachtige mensen ontmoet en ook af en toe afzien.

Gelukkig bleef ik van fietspech gespaard, dankzij “ Fietsen Wauters” uit Assenede die de fiets grondig controleert voor vertrek, net voor vertrek heeft hij de achterband vervangen,want die zou wel eens kunnen ontploft zijn onderweg.

Hopelijk hebben jullie er van genoten. Ik doe het voor mijzelf de blog (anders vergeet ik veel mooie locaties en adresjes. Maar ook voor mijn trouwe volgers en sympathisanten.

toedeloe😘😘😘

1. Devreese Rosita:
    18 juli 2021
    Prachtige foto's, je hebt dat super gedaan 👍
  2. Dominique Vandenbogaerde:
    19 juli 2021
    We hebben een mooi reisverslag gekregen en mooie foto’s. Je hebt dat super gedaan en zo beladen met al die bagage
  3. Sandra Priem:
    Mercikes Dominique
  4. Rik en May:
    19 juli 2021
    Dag Sandra, leuke verhalen op je blog. Fijn om te lezen dat je goed thuis gekomen bent na je mooie en boeiende reis. Wij vonden het leuk om jou in huis te hebben. Altijd welkom.
    (als we thuis zijn hé) 😉 Lieve groeten van Rik & May
  5. Sandra Priem:
    19 juli 2021
    Hoi Rik & May, ja was super leuk verblijven bij jullie en een mooie stad is Turnhout zeg. Wil zeker nog eens terug.
    Grtjes Sandra
  6. Van Kerckhove Sonja:
    19 juli 2021
    Super gedaan Sandra !!! en nu home sweet home ...
  7. Véronique Van Renterghem:
    20 juli 2021
    Genoten van je verhalen 😉 Blij dat je veilig en goed thuis bent gekomen. Top vrouw 👌
  8. Sandra Priem:
    21 juli 2021
    Café Den Lompen Boer 🤣👍
  11. De Clercq Maurice:
    21 juli 2021
    Prachtige omgeving. met uw opgedane kennis zou je nog een tour boek voor fietser kunnen drukken , ook tof omschreven TOPTOP
  12. Sandra Priem:
    22 juli 2021