De grensroute 540 km en +- 90 km naar het startpunt in 2 dagen fietsen = Dit is aanloopdag 1

10 juli 2021 - Hasselt, België

Vrijdag 10 juli word ik gedropt aan het station door Tony, die mij ook helpt met de fiets en bagage op de trein te zetten. Wat toch een gemak is voor mij. Fiets is al 17 kg zonder bagage, met komt dat op ongeveer 27 kg. Maar de fietstassen draag ik per 2 in een GB draagtas,handig.

Zwaai Tony nog uit ,met de wetenschap dat ik hem binnen een weekje al terug zie.

Begin wel niet uitgerust aan de tocht, maar zal wel in conditie komen zeker.

De trein vertrekt om 8h38 en om 10h30 kom ik aan (kostprijs enkele rit 19,9€+ fiets 4€=(23,9€).

Bilzen was geen optie voor mij,aangezien je minstens 1x moet overstappen,dus stressen.

Sla een babbeltje met andere fietsers, dat werpt mij geen windeieren. Een jongeman die burgerlijk ingenieur studeert in Gent en afkomstig is van Brugge helpt mij van de trein in Hasselt. Tis trouwens nog een lekker stuk, ha ha voel mij een cougar.

In Hasselt heb ik weer change,krijg hulp aangeboden door een conducteur om mijn fiets van de steile trappen te dragen. En even nadien een jongedame die mijn fiets de roltrap helpt op te dragen👍.

Via de knooppunten 239/240/142/235/236/126/106/85 is het zo een 25 km als alles vlot verloopt natuurlijk ,de B&B bevindt zich net voor knooppunt 85.

Bij het verlaten van het station is het naar rechts, blokje om tot je aan een tunnel knooppunt 239 tegen komt.

De reis via knooppunten verloopt voorspoedig langs een glooiend landschap vol fruitgaarden.

Zonder noemenswaardige problemen kom ik vlot bij de b&b de verademing (geboekt bij Booking.com ) ,de b&b ligt in een nieuwbouwverkaveling, op 5 minuutjes van Bilzen en ook dichtbij het station.

Aangezien ik te vroeg ben ,fiets ik door naar Bilzen en eet daar Pad Sie Ew met tof bij de “Rice &Noodles” een Thais restaurant  ,net voor het drukke toeristische centrum. Goedkoop (+-10€) en echt lekker.

Terwijl ik hier vroeg ben fiets ik een beetje rond in Bilzen en stuit nog op enkele bezienswaardigheden .

De gastvrouw stuurt mij een berichtje dat ik mag afkomen. Gezellige gastvrouw ,propere kamer ,goed douche en lekker ontbijt wat moet men nog meer hebben.

Morgen fiets ik naar het startpunt in Vaals.