Fietsdag 5: Klong Phon-Pak Meng Beach (Bij Trang) (52 km)

11 februari 2019 - Pak Meng Beach, Thailand

Gisterenavond een filmpje gekeken,een klassieker gedownload van de Appstore “Wildcats“ met Goldie Hawn. Goed gelachen ,de jaren 80 maakten ze toch toffe films.

Fris en monter na een ”American breakfast” rij ik naar het startpunt,dat ligt op zo een 3,5 km van het huidige guesthouse. Maar ik zie een aanknopingspunt,een postkantoor en ik start vanaf daar.Ik cirkel wat rondjes met de fiets zodat de km teller ongeveer gelijk komt met de beschrijving in het boek.

De eerste 18 km terug lang de expressweg,maar daarna langs rustige wegen.Tis te zeggen was rustig tot 2x toe achterna gezeten door keffers.

Slecht voor mijn hart. Ook dien je op te letten als je langs de smalle zijstroken fietst op de schaduwstukken,meer dan eens ligt er een zwerfhond een dutje te doen of liggen er dode slangen of takken.

Ik let goed op want als er een levende slang tussen zit je kan nooit weten ...

Het is een mooie route over relatief rustige wegen,met leuke kleine klimmetjes. Ook stop ik regelmatig voor aan de bekende stalletjes iets te drinken,kwestie van mijn vochtbalans op peil te houden.

Na 50 km kom ik aan Pak Meng Beach. Wat is het hier mooi en authentiek Thais. Even verderop zie ik 2 bleekscheten wandelen. Het zijn Engelsen uit Wales. Ik klamp hun aan om een praatje te maken terwijl ik uit kijk voor het guesthouse.

Blijkt dat ze logeren vlak naast “Fisherman Huts” waar ik geboekt heb. Ze nodigen mij uit op het terras van hun bungalow.

Het koppel is zo vriendelijk om mij een 1/2 L water te geven en doen er wat grenadine in. De rest van de grenadine adjectief geven ze me mee. Verder geven ze me ook nog poeders mee om mijn vochtbalans op peil te houden,tis te zeggen zout en suiker balans.

Wat een lieverds,om 13h was ik toegekomen en tot 14h ben ik gebleven.Leuke babbel gestaan over trekkings in Engeland,de man blijkt een fervente trekker te zijn en ook over de Brexit. Ik toon hun het filmpje op you tube van de acteur ”Ian ... “ die “Theresa May“ imiteert zoals de Gollum in “Lord of The Rings” het koppel komt niet bij van het lachen.

Tijd voor afscheid ,want de lieverds vertrokken met de nachttrein vanuit Trang naar Bangkok.

Inchecken in de leuke hut met hangmat en terras. Ik neem een douche,verrek wat is dat op mijn linkerborst 2 vieze teken. Van die grote grijze,bwaah. Niet panikeren,met de tekentang in de hand vraag ik om hulp bij de receptioniste. Ik toon in de wc ruimte bij de receptie mijn borst aan de receptioniste,maar ze ziet dat niet zitten om het te verwijderen.

De schoonmaakster ziet dat wel zitten en al gauw komt er nog een derde personeelslid erbij. Dus met 3 vrouwen zitten ze zich te vergapen aan mijn tiet,stel je voor lol. Ik doe het uiteindelijk zelf en ontsmet met isobetadine,tijdens de reis heb ik dus weeral iets om rekening    mee te houden.

Met de fiets ga ik naar het “Yok Yor restaurant” dat slechts een boogscheut van de accommodatie ligt. De eigenares die een aardig mondje Engels spreekt maakt mij een lekkere kippenschotel met noten ,gestoofde groenten en gebakken rijst klaar njammie. Ondertussen speel ik “Angry birds Starwars” What else did you think,lol.

Het buikje rond gegeten fiets ik de strandweg op en af. En zie een ijscreme parlour met een groen monster,tijd voor een ijsje🍦

Na mijn fiets aan de hut te parkeren.

Maak ik nog een strandwandeling op blote voeten. Ik zie zandkrabben die zich heel snel voortbewegen en van zodra je dichterbij komt veranderen ze in een bolletje en gebaren dat ze dood zijn. Verder zie ik nog een zeester,zwaluwen en kleine strandlopers.

Na een km of 2 voetje baden,erger ik mij aan de plastiek en gebroken glas die ik op het strand zie liggen.Niet zoveel maar toch,er spelen hier kindjes en als ze met hun voetjes in die vlijmscherpe scherven trappen🤭

Dus ruim ik op tot aan de trappen van de pier rechtegenover het guesthouse. Een Thai komt mijzelf plastiek brengen,grootse daden beginnen met kleine dingen😎

Nu wil ik mijn Teva-sandalen terug aan doen en die hebben voetjes gekregen... dat meen je niet 20 jaar heb ik die al! Maar zo niet hè ,ik vraag de Thaise mannen aan de pier of zij soms iets meer weten. Neen maar ze gaan mee met mij naar het guesthouse en vragen het aan de Thai die bij de zeekayaks van het guesthouse rondhangen... en jahoor mijn Teva’s liggen daar.

Oef moest mij bijna nieuwe kopen en ben er zo aan gehecht,enkel op reizen doe ik ze aan.

Nog een bakkie gratis koffie aan de receptie genietend van de zonsondergang in gezelschap van de 3 huiskatten en met mijn gedachten bij het thuisfront... (diepe zucht) achhh wat kan het leven mooi zijn.

1. Vandenbogaerde Tony:
    11 februari 2019
    Blij te horen dat alles goed gaat en je terwijl een mooie dag beleefd hebt en kennis gemaakt hebt met dat sympathiek koppel. Is altijd plezant om eens te praten met mensen van een ander land en hoe zij denken wat er mis gaat/ fout loopt in hun land......Geniet maar verder van uw mooi avontuur daar xxx
  2. Petra:
    11 februari 2019
    Sandra, je maakt toch wat mee zenne !
    Mag er idd niet aan denken dat mijn Tevas zouden gestolen worden of verdwijnen !
    Heerlijk om je verhalen te lezen, dank daarvoor !
  3. Sabine:
    11 februari 2019
    Van die slangen zou ik toch niet zot zijn... maar hoe gij uw plan trekt en altijd wel iemand vindt om te babbelen, je mee te voeren,... fantastisch. Amuseer je daar nog. Wij verwachten den Tony eens deze week! 🤪
  4. Sandra:
    11 februari 2019
    Ach ik,doe maar wat,een plantrekker en foevelaar een goede combinatie in noodsituaties.En door de blog voel ik mij minder eenzaam.
  5. Domi:
    19 februari 2019
    Die tekenbeten zou ik toch wel eens laten controleren wanneer je terug bent in Belgie
  6. Sandra:
    19 februari 2019
    Domi,ga ik zeker doen want vertrouw dat ook niet,zo een vieze dingen bah