Fietsdag 12: Pantai Chenang -Ferry Terminal in Kuah (23 km) + overtocht Penang

22 februari 2019 - Penang George Town, Maleisië

Na het innen van de borg (50 Ringit) vertrek ik rond 7h15. Een ijsvogel en nog een eekhoorntje gezien,dat is het voordeel als je vroeg vertrekt. Een klein foutje in de routebeschrijving maar alles verloopt vlotjes om 9h ben ik aan de pier.

Aangezien ik te vroeg ben fiets ik eens tot de adelaar van Langkawi,wat een standbeeld zeg. Ben blij dat ik het beeld van dicht gezien heb.

Dan 9h15 naar het loket nr 5, waar de tickets van de ferry naar Penang verkocht worden. Links en rechts van KFC zijn er zeker 10 tallen loketten. Geraak daar maar eens aan uit. Gelukkig zijn de taxichauffeurs heel behulpzaam. Ik toon het ontvangstbewijs van mijn betaling voor de ferry die ik van de touragent ontvangen heb.                                                         Ja zie het al aankomen die heeft dat niet gedaan zeker. De loketbediende probeert de touragent te contacteren. Ondertussen betaal ik ook voor de fiets (30 Ringit). Net als ik op het punt sta iets voor 10h een ander ticket te kopen. Hoor ik: Mrs Sandra you‘re ticket,oef opluchting.

Inchecken is gemakkelijk,enkel je ticket tonen en om 10h10 schepen we in op de ferry,de fiets gaat op het bovendek. En iedereen krijgt een zitplaats op de ferry toegewezen. Rond 10h30 vertrekken we. Om de tijd te doden spelen ze de film “Waterworld“ af met Kevin Costner. En inderdaad voor we het weten zijn we op Penang na 2h30 varen. Het is snikheet,heb de route via Google maps opgezocht naar het hotel en het zou ongeveer 11 minuten verwijderd zijn van de pier. Het verkeer op de buitenring is hectisch en druk. Na 10 minuten in de hitte te fietsen klamp ik een taxichauffeur aan en vraag de weg,blijkt dat ik er vlakbij zit voorbij de shoppingmall en net om het hoekje.

Een mini wolkenkrabber,ik check in en de caddyjongen is al aan het zaniken dat mijn fiets in de lobby staat. Ik zeg dat hij even geduld moet hebben,kan geen 2 dingen tegelijk💣 De fiets wordt gestockeerd in de opbergruimte en krijg een voucher als ik de fiets uit de kamer wil halen.

Wil net naar mijn kamer gaan op het 19 de verdiep. Als de receptionist vraagt,”our you from Belgium?” “Yes“ zeg ik !Then you speak French? .Ik antwoord “Oui”! Ze hebben een probleem,een ouder Frans koppel is in paniek en de receptie verstaat hun niet,dus hier kom ik in beeld. Het Franse koppel vertelt me dat ze hier moeten wachten op de touroperator,maar weten niet om welk uur deze hun komt oppikken en ze zijn in paniek want hun vlucht vertrekt vandaag naar huis. Ik leg aan de receptie uit dat ze de touroperator moeten opbellen,zodat het koppel op de hoogte is. Even later is het probleem opgelost en kan ik naar de kamer om te douchen.

Bij vanavond ga ik iets eten in de buurt en al eens op verkenning.

Slaapwel lieve volgers😘😘😘

1. Vandenbogaerde Tony:
    22 februari 2019
    ....hehehe weeral een spannende dag beleefd lees ik. Nog goed dat jij daar net binnenkwam en dat koppel kon helpen ;)
  2. Sandra Priem:
    22 februari 2019
    Kon ze moeilijk aan hun lot overlaten,jij zou net hetzelfde doen😉
  3. Rosita:
    23 februari 2019
    Ja weer een goede daad verricht hè Door de mensen te helpen 😘En weer een prachtige dag had , pluim voor jou dat ge dat zo alleen beleefd 👍
  4. Sandra Priem:
    Maar Neen ,jullie zijn mee😉
  5. Rosita:
    23 februari 2019
    Ja wij beleven heel je reis mee 😘
  6. Sabine:
    24 februari 2019
    Wat een leuke blog. Ik kom zr bijna niet aan toe te blijven volgen... en jij maar blijven fietsen... chapeau!
  7. Sandra Priem:
    24 februari 2019