Fietsdag 10+11 gecombineerd Satun-Tammalung Pier (11 km) + Kuah-Pantai Cenang (24 km)

15 februari 2019 - Langkawi, Maleisië

Deze morgen in een diepe slaap en plots allahhhhh,help!!! .De imam van de moskee ernaast roept op tot het gebed. Ach nu we toch wakker zijn,werk ik de blog af,ontbijt op de kamer en bij de eerste zonnestralen vertrek ik.

Want ruim Voor de boot vertrekt om 9h wil ik op de pier toekomen.

Zo magisch op de baan,ik zie Chinese mensen Thai chi beoefenen,zo mooi dat ik er geen foto van neem,even verder de Chinese tempel in schemerlicht.

Langs Mangrovebossen en op een brug zie ik een dier,zie ik het goed? Ja het zijn een hele familie horen,zien en zwijgen op de brug,hoe mooi is dat.

Om 7h30 ben ik al aan de pier,parkeer mijn fiets op de oprit ,wil net mijncamera nemen en plots voel ik iets kruipen op mijn benen. Help roste reuzenmieren vallen mij aan,het boekje van awol.nl is heel handig om ze dood te meppen😁 Was me dat even schrikken zeg,oef.

Aan de ferry ticketbalie koop ik een ticket van Satun-Lankawi (350 Thb) eens je paspoort gecheckt is en van de nodige stempels voorzien is mag je aan boord. (Ze hebben wel mijn departurecard Thailand ingehouden,hopelijk krijg ik de terug als ik van Langkawi kom. Aan boord betaal ik ook nog 100 Thb voor de fiets,alle bagage moet er af en word op het bovenste    dek gezet.

Ik vraag of deze vastligt,niet dus😩 Wie het zelf doet doet het beter. Het is 1 1/2 h varen tot aan Lankawi. Het imposante beeld van een adelaar ,het nationaal symbool van Langkawi,begroet de reizigers. In de aankomsthal moet je nog eens door immigratie.

Het is warm dus voorraad inslaan in de 7/11. Het landschap is heel anders,je ziet al war meer palmbomen en prachtige waterbuffels en terug naast de koereigers. Nu weet je waarom ze zo genoemd worden. De reiger verlost de koe van teken,koe dankbaar dus en duld ze naast zich.

Ik kom aan in Pantai Cenang ,veel westerlingen,enorm druk en hectisch. Ik vraag in een luxeresort de prijs 275 Ringit,datis duur zeg. Dus boek ik het “ Sandy beach resort “ die in het routeboekje staat, ze hebben enkel een family room voor 320 Ringit per nacht,2 ruime bedden. Ik zeg echter ja😕 Een stemmetje zegt” hij onnozel kieken”! En dan nog voor 2 nachten Grr zonder WiFi op de kamer,zit hier momenteel in de lobby te schrijven.

Kon dat luxe resort geboekt hebben. Maar mini fridge ,koffiezetapparaat ,tv met filmkanalen en vlak aan het strand

Na een verkwikkende douche ga ik op zoek om een tour te boeken bij “dewa Adventure”  ,140 Ringit voor de kayaktour door de mangrovebossen,groovy😎

Dan bezoek ik het “Aquarum van Langkawi (48 RingtI) Best wel interessant ,nog iets gaan eten en morgen intijds uit de veren voor de tour

Och ja en de klok juist zetten,de klok loopt 1h vooruit,Maleise tijd.

1. Vandenbogaerde Tony:
    16 februari 2019
    Ziet er een mooi eiland uit Satun Langkawi. Volgens ik zie op internet/de website v.h. hotel, zijn de kamers en het hotel best ok.....natuurlijk 70€/nacht is wel niet goedkoop daar......maar ja dat doe je niet elke dag he.
    Hier in België is het ondertussen ook al mooi weertje en ze spreken dat het nog een tijd zal aanhouden.....dus ons hoor je nie klagen he hehe. Vele groetjes en geniet maar verder.....enkel voorzichtig zijn van die roste mieren he :D
  2. Sandra Priem:
    16 februari 2019
    Zal ik doen xxx
  3. Van Kerckhove Sonja:
    17 februari 2019
    zulke mooie foto"s
  4. Sandra Priem:
    17 februari 2019
    Ach ben een natuurtalent,grapje het ligt ook aan de camera is mijn 3 de Panasonic lumix. De Tz 70, supertravelzoom om mee op reis te hebben.Compact en toch veel mogelijkheden.