Fietsdag 1 Naiyang beach-Sarasin bridge-Phangha 76km + 3,5km(5/2/2019)

6 februari 2019 - Phang Nga, Thailand

Vroeg Ontbijten, rond 7h om de ergste hitte te vermijden.

Terug naar het startpunt dat ging vlotjes zeg. Daarna langs het omheinde vliegveld,daar fiets ik niet echt op mijn gemak,aangezien er geen uitwegmogelijkheid is buiten een diepe berm.

Dan grotendeels langs een grote baan de 402, maar er is een aparte rijstrook is voor fietsers en brommers voorzien.

Rond de 20 km kom ik aan de Sarasinbridge die Phuket met de provincie Phang gna verbindt.

Maar die wordt niet meer gebruikt en is een voetgangersbrug geworden,heb ik ondervonden toen ik daar stond aan de trappen met de fiets. Dus even terug fietsen en over de nieuwe brug.

Even later is het rustiger fietsen langs ananas-oliepalm-en rubberplantages.

Rustige wegen en soms met grote gaten in het wegdek,dus opletten geblazen.

Onderweg stop ik bij een van de locale shop om een cola te drinken,overal vindt je in Thailand van dit soort mini winkeltjes (buurtsupermarkt)

Ik geniet met volle teugen van de omgeving tot plots 3 loebassen van honden grommend komen afgelopen. De Dogdazer komt goed van pas.”May The force be with you,hi,hi”

Het eerste dorpje Ban Tha You vul ik mijn watervoorraad aan,want ben slechts halfweg en het is maar eventjes 35 graden Celsius pff.

In Ban Kalai ben ik aan het overkoken en rust in de schaduw van een bushokje,naast het bushokje is weer een winkeltje en vraag aan de verkoopster voor mij nat te spuiten met de waterslang. Het mens komt niet bij van het lachen. Crazy Farang (vreemdeling in Thai) zal ze wel gedacht hebben.

Na nog geen 10 km verder heb ik het opnieuw te warm en stop in een moslimdorpje. Bij enkele moslimvrouwen nuttig ik een cola en sla een praatje. Ook al begrijpen we geen bal van wat we tegen elkaar zeggen,toch hebben we veel plezier.

Heuveltje op heuveltje af slingerend door prachtige bossen begin ik langzaam het zuur te krijgen in de benen.

Het is nog 16 Km tot in Phang Gna en in het routeboekje zie ik nu pas 6 Km extra naar B&B Manoragarden.

Dus ik probeer tijd in te halen tijdens de afdalingen.

Dat gaat lekker snel en dan gebeurt het een enorm blad hangt laag over de weg. Ik rem uit alle macht en probeer het te ontwijken.

Maar helaas het is de berm of de asfalt,dus keuze is vlug gemaakt de berm valt zachter.

Mijn broek is gescheurd en heb een blauwe knie en een geschaafde elleboog. Kalm blijven is de boodschap.

De fiets is ontregeld maar ik kan toch verder fietsen,eerst verzorg ik mijn elleboog met isobetadine en dan met volle moed terug op de fiets.

Maar met een scheef stuur is het niet gemakkelijk,na 2 km geef ik het op.

De act van zielige “farang” helpt altijd,even later stopt er een Thai met een zijspan. Hekje open,fiets en farang erin en vroem... het brommertje ziet af.

De behulpzame Thai vervoert mij 2 km verder naar het plaatselijke hospitaal en daar bellen ze naar Gerard & Nui voor mij te komen oppikken.

In het kliniek willen ze mij verzorgen maar ik weiger want het is niet zo erg. Maar aanvaard met plezier de ijskoude compres om mijn hoofd af te koelen.

Wat een dag na een verfrissende douche en een lekkere maaltijd slaap ik als een roosje zzzz

Morgen een 1/2 dag uitstap en mijn fiets nakijken. Maar ik kan je nu al zeggen dat alles in orde gekomen is.

Accidenten gebeuren nu eenmaal,niet mijn fout,het is de schuld van dat blad😁

1. Gerard Meeuwsen:
    6 februari 2019
    Zo.... even een antwoord van Gerard en Nui waar je op dit moment nog zit. (http://www.manoragarden.com)
    Morgenvroeg mag je weer verder! We zullen je reis blijven volgen en hopen nog leuke foto's en stukjes te lezen.
    Fijn dat de dag vandaag lekker relaxed was en dat alles nu -na een mooi boottochtje en fietscontrole- weer is opgelost!
    Op naar de herstart zullen we maar zeggen, en nu niet meer vallen!
    Groetjes en veel fiets plezier!
    Gerard & Nui
  2. Rosita:
    6 februari 2019
    Mooie foto's, jammer van het accidentje maar ja van jou verwachten we niets anders (grapje )?Hopelijk is je fiets vlug hersteld !!!Ja je hebt al wa km in de beentjes en zo in de hitte chapeau Sandra .Wij zijn trots op jou 😘
  3. Petra:
    6 februari 2019
    Auwch ! Gelukkig is alles vrij goed afgelopen, hopelijk de day after niet meer/extra last/pijn. Heeft je fiets ook pijn ? Hahaha ... Serieus nu : wees voorzichtig hoor ! Ik kijk al heel erg uit naar de volgende verhalen ....
  4. Wendy:
    6 februari 2019
    Oeie, da’s minder... je accidentje. Gelukkig niet te erg. K hoop dat je er morgen niet teveel last van zal hebben. En hopelijk ook de fiets in orde. K vind t echt fantastisch om je verhalen te volgen en de mooie foto’s te zien. Geniet en voorzichtig zijn hé.
  5. Vandenbogaerde Tony:
    6 februari 2019
    Pfftt schatje toch....weeral te wild, gelukkig goed afgelopen....wees toch iets voorzichtiger, zodat je in 1 stuk terug komt ;) Voor de rest....keep it safe.....zodat ik minder stress heb xxx
  6. Sandra Priem:
    7 februari 2019