Bezoek en hiking op “Penang Hill”

25 februari 2019 - Penang George Town, Maleisië

Vandaag maak ik gebruik van het openbaar vervoer. Ik vraag aan de receptie waar ik de bus moet nemen naar “Penang Hill”. Dit blijkt om de hoek te zijn op “Lebuh Penang”,5 minuutjes stappen. Bus 204 moet ik nemen,natuurlijk tuttemie staat aan de verkeerde kant (bril niet bij) ,na 20 minuutjes komt bus 204 (airco) en de buschauffeur zegt me dat ik aan de andere kant moet wachten. Gelukkig was de bus nog niet gepasseerd. Na 5 minuutjes wachten zit ik op de juiste bus (2 Ringit voor een ritje=0,40 cent).

De rit duurt 1/2 h en op de terminus stap je af. De terminus kan je niet missen ligt aan de ingang van Penang Hill. Je kan ook “Kek Lok Si” tempel combineren met Penang Hill,dan stap je 5 minuten ervoor af,op de bus kan je goed de halteaankondiging volgen. Een leuke busrit met locals die heel vriendelijk zijn en toeristen.

Om 9h45 ben ik op de bestemming veel later dan voorzien,maar deze ochtend had Ik mij overslapen,de moeite van de afgelopen weken met telkens opstaan tussen 6h30 en 7h vergden hun tol.

Dus geen tijd verliezen.Een enkele rit naar de top kost (15 Ringit). De wachtrij is slechts 5 minuten,kom een uur later en de wachtrijen lopen serieus op. Het is een kabeltram die je naar de top brengt,die gaat heel snel en schuin de helling op. Een heel raar gevoel,als die kabels maar niet doorschieten...”One day I fly away🎼“.

Boven aangekomen kan je verscheidene wandelingen maken. Mijn plan was naar de top gaan en afdalen naar de “botanical gardens” door de jungle. Maar ik vraag aan een van de natuurgidsen (die gratis rondleidingen geven) of het veraf is van de terminus. Jawel je moet dan een taxi nemen en aangezien die hier maar vragen wat ze willen,ga ik over op plan B.

Zoveel mogelijk bezichtigen op “Penang Hill” zelf. Ik bezoek het uil- en fotografiemuseum (15 Ringit) best leuk maar je bent er in No time weer buiten.

Boven kan je mits een ticket te kopen van (50 Ringit)”The Habitat” bezoeken een bezoekerscentrum met canopy walk. Via wandelweg D kom je er ,voorbij de rode post box (dateert van de regeerperiode van Queen Victoria 1837-1901). Mooie wandeling,een arend cirkelt boven mij.Ik zie een cicade dankzij een natuurgids die er met zijn lamp op schijnt anders had ik het insect niet gezien. De canopywalk is leuk,wat een mooi regenwoud,het is dan ook al 130 miljoen jaar oud. Na alles daar verkent te hebben ga ik terug naar buiten vervolg weg D en zie een groep brillangoeren😍.

Mijn zintuigen werken op volle toeren en even verder de kers op de taart, een “Giant Black Squirrel” die bessen zit te eten hoog in de boom. Ik geniet met volle teugen en fotografeer er op los. Er komt een andere wandelaar aan en wijs hem op dit bijzondere dier,hij is mij heel dankbaar. Iedereen heeft het recht om van deze prachtige dieren te genieten toch😉

In de bocht van pad D,vervolg ik eerst de weg naar Monkey cup een tuin waar je bekerplanten kan bewonderen en iets kan drinken.

Daarna keer ik terug via pas D het lagere gedeelte,waar ik terug een groep brillangoeren tegen kom. Onderweg passeer ik een koppel Engelsen en die hebben nog geen enkel dier gezien🤔

Op het einde van het pad zeggen de arbeiders dat ik langs het cementpad naar het topstation moet klimmen. Terug een groep brillangoeren gezien,het is echt mijn geluksdag. Ik koop een ticket voor de terugweg (20 ringit), 5 minuutjes wachten en kan terug naar beneden. En 10 minuutjes op de bus (2 ringit) . Rond 15h terug in Georgetown ,ik verga van de honger. Dus een hele pizza voor (20 ringit) gaat er gemakkelijk in. Dan fotografeer en kuier ik nog in de straatjes van George Town.

Bezoek aan het catcafe staat ook op mijn lijst. Ze vragen 15 ringit toegang. Veel teveel katten in 2 ruimtes. Een bengaal kan zelf niet genieten want deze zit in een afgesloten ruimte van 2m op 2m. De ene ruimte stinkt naar de kattenbak (slechts 2 a 3 bakken). In de andere ruimte is er een mainecoone en het dier zit echt te hijgen gelijk een hond nog nooit zoiets gezien. Het dier is ook te mager. Ik zeg tegen de eigenaar dat het hier veel te warm is voor de dieren en dat de mainecoone naar de dierenarts moet. Maar negeert mijn kritische vragen. Op TripAdvisor ga ik opbouwende kritiek geven want dit kan veel beter. De andere ruimte heeft wel een loopwiel en krabpalen.

Achteraf gezien had ik het cafe beter niet bezocht,maar als je er iets kan aandoen door opbouwende kritiek te geven,waarom niet. Ik kan gewoon niet tegen onrecht jegens mensen en dieren.

slaapwel lieve bloggers😘😘😘

1. Rosita:
    25 februari 2019
    Vandaag een rustige dag had , maar mag ook eens hè ?Ge doe hij da super Sandra 👍
  2. Sandra Priem:
    25 februari 2019