Aankomst Thailand,Phuket,Hotel L’esprit de Naiyang,verkenning Naiyang beach

3 februari 2019 - Naiyang Beach, Thailand

Na een spoedig verlopen vlucht met Singapore airlines,weliswaar zonder slaap (Tja als je 3 films na elkaar kijkt🎬) kom ik toe op Singapore AirPort .Daar begeef ik mij via de shuttlebus naar terminal 2 voor de aansluitende vlucht met Silk air bij G52. (Tip!treuzel niet want de afstanden op de AirPort zijn lang en je dient ook nog de shuttlebus te nemen).

Op de tussenvlucht vul je nog het Witte immigration formulier in. Na het ophalen Van de bagage (een nobele onbekende had de fiets al voor mij van de transportbanden gehaald😁),ga Ik naar buiten waar de hitte 29 graden mij overvalt (help waar ben ik aan begonnen😎)

Bij buitenkomst hangen er een 100 tal naambriefjes voor de pick-up service van de reizigers. Mijn naam hangt er gelukkig bij.

Na een kort ritje kom ik bij het resort aan. Een welkomstdrankje en een verfrissend drankje bij aankomst,Toppie !

De kamer is maar vrij om 14h ,dus besluit ik de fiets ondertussen uit te pakken en fietskLaar te zetten. Na een liter zweet verloren te hebben,doe ik een proefritje en alles op het eerste gezicht ok.

Na een verfrissende douche en middagdutje verken ik Naiyang Beach,doe wat inkopen en ga pinnen.Want op de luchthaven werkte mijn kaart niet,vergeten unlocken voor de wereld🤭.

Nog een lekkere Thais curry soepje gegeten en vanavond een filmpje kijken of een boek lezen.

Morgen verken ik de 1 ste fietsdag.

ps: Het boek die ik onderweg ga lezen is “ Only 13,The True Story of Lon” ,over een jong meisje die jarenlang haar lichaam verkocht in de sexindustrie om te overleven.

Het boek sprak mij erg aan,het is de lelijke kant van Thailand. Die jaarlijkse sextoeristen zouden daar beter even bij stilstaan😢

Sommigen denken dat ze die meisjes steunen,maar ik zie dat anders je houdt er die sex-toeristen industrie mee op gang... Het is natuurlijk niet altijd kommer en kwel ,a Lucky few vinden een “Farang” (Thais voor vreemdeling of buitenlander) die met hun trouwt en goed voor hun is. Het is triest maar zoals zovele illegale dingen is het een miljarden Business.

1. Sabine:
    3 februari 2019
    Nu al jaloers als ik de foto’s zie... geniet ervan!
  2. Dominique:
    3 februari 2019
    Mooi, geniet ervan. Al benieuwd naar het volgende verslag
  3. Petra:
    3 februari 2019
    Tip : je bankkaart op "wereld" zetten (unlocken) kan je via de app ook (zegt mijne bankier 😀).
    Geniet maar van ALLES , probeer eerst wat te wennen aan het klimaat, voedsel en drinken .... en wees voorzichtig (dat ben je zeker !).
  4. Rosita:
    3 februari 2019
    Veilig toegekomen, wat rusten en morgen begint je eerste fietspad .Veel succes ,wees voorzichtig 😘
  5. Rosita:
    3 februari 2019
    Veilig toegekomen 👍nu wat rusten en morgen begint je eerste fiets dag, wees voorzichtig 😘
  6. Rosita:
    3 februari 2019
    Veilig aangekomen 👍ben al benieuwd voor je eerste fietsdag. Geniet ervan .
  7. Rosita:
    3 februari 2019
    Sorry voor 3 dezelfde berichten, had mij niet aangemeld .
  8. Sandra Priem:
    4 februari 2019
    Petra bedankt voor de tip van dat unlocken,maar wist dat hoor😉
    Van zodra ik WiFi had in het hotel en inderdaad via de app kon ik gaan pinnen,oef.
  9. Claudine:
    4 februari 2019
    Veilig toegekomen 👍Is plezant om de foto's te kunnen zien. Amaai zó goed weer😎. Veel plezier verder🚴‍♀️. Xxx